Babygorilla krijgt een naam!

Slim naar de ZOO. Ontdek de route die het beste bij je past.

Onze gorillababy is ondertussen bijna 2 maanden oud. Hoog tijd dus om het kind een naam te geven! Wie op kraambezoek kwam bij onze gorillafamilie kon zijn favoriete naam achterlaten in de shop van ZOO Antwerpen. Het resultaat? Een berg aan suggesties! We kregen ongelooflijk veel prachtige namen toegestopt van onze bezoekers.

Nu wacht de verzorgers en de kersverse peter van de babygorilla, Jelle Cleymans, de moeilijke taak om het kleintje een gepaste Afrikaanse naam te geven beginnend met de letter T.

Wie bezoekt de gorilla’s vaak en geniet van hen gewoon te observeren? Wie speelde een gorillaverzorger vol passie in het musicalspektakel ZOO of Life? Wie hangt er soms zelf de aap uit in het Vlaamse BV-land?
Wie nam er met veel goesting en fierheid deze rol van peter op zich? Jelle Cleymans!

Quote Jelle Cleymans: “Van kinds af aan al ben ik uitermate gefascineerd door de mensapen. Bij hen stop ik altijd extra lang op een wandeling door de ZOO. Het kleintje veroverde dan ook meteen mijn hart, al van dag één. De manier waarop haar mama haar vasthoudt en overal mee naartoe vervoert, vind ik ontzettend ontroerend. En nu ze zichtbaar begint te groeien en met haar gitzwarte ogen rond begint te kijken, maakt dat de peter elke dag een beetje trotser! Ik vind het oprecht een hele eer, dat ik een heel klein beetje verbonden ben met dit wonderbaarlijke nieuwe leven in onze ZOO. “

Hij krijgt ook de eer en het genoegen om samen met de verzorgers een naam beginnend met een T te kiezen uit de suggesties van de bezoekers.